Pan arcibiskup Jan Graubner vybírá myšlenky papeže Františka: Boj, bdění a rozlišování - tak se jmenuje závěrečná kapitola encykliky papeže Františka Radujte se a jásejte. Je velmi praktická a realistická. Nezapírá, že život je boj a cesta k vysokému cíli je náročná. Proto nabízí povzbuzení i dobré rady pro každodenní život.
Blog
V desátém článku upozornil náš dokument na nebezpečí nesouladu života, kdy podnikatel odděluje život z víry a svou práci. Církev takový stav považuje za velmi nebezpečný.
Ve čtvrtém pokračování rozhovorů o Ekonomice společenství se naposledy zaměříme na červenou směrnici tohoto hnutí. Zaměřuje se na vztahy podnikatelů se zaměstnanci a podnikem jako takovým.
Jaroslava Valová s manželem Vítězslavem krátce po revoluci založila dnes velmi známou obchodní společnost SIKO koupelny. Začátky byly ale krušné. Valovi mohli během chvíle přijít o veškeré úspory, které do podnikání vložili.
Každý den mi přináší spoustu výzev, rozhodování, spletitostí a náročných životních situací. To, co mi je pomáhá zvládat, do určité míry mé spokojenosti nebo nespokojenosti, jsou naučené vzorce chování, návyky (u mě často spíše zlozvyky:-)), dovednosti, získané kompetence, poznatky aplikované v praxi, minulá vítězství a prohry, životní zkušenosti, sebereflexe. Pro naši potřebu je nazvu jako zdroj „něco“, co mi pomáhá.
Hlavní překážkou v rozvoji podniku na osobní úrovni je nesoulad života. Jinak řečeno: doma si můžu věřit v Boha, ale byznys už je přeci jen jiný svět.
V rubrice Formace na portálu Křesťanský podnikatel hovoříme o hnutí Ekonomika společenství, které po celém světě formuje podnikatele podle křesťanských zásad. K tomu používá mimo jiné tzv. směrnice pro vedení podniku.
Budeme-li studovat životopisy a příběhy mnoha úspěšných byznysmanů a manažerů minulosti i současnosti, zjistíme, že většina z nich stavěla a staví své podniky na charakteru a seriózním přístupu. Ano, pravda, stále kolem sebe vidíme mnoho byznys žraloků, kteří si myslí, že obchod je o tom, jak druhého slušně řečeno „obrat“ v bílých rukavičkách. Tyto často do očí bijící podnikatelské zlodějiny však nevypovídají nic o tom, jaký je běžný průměrný podnikatel.
Zákony, korupce, destruktivní konkurence, klientelismus. Co vám brání v podnikání?
Milí přátelé, dnes něco z jedné korespondence...
Ekonomika společenství navrhuje organizacím, které přijaly její poselství, konkrétní směrnice pro vedení podniku. Dělí je do sedmi barev duhy.