Potřebujete inspiraci, co prodávat? Kdysi dávno vyšel zajímavý článek, kde se píše o 6 strategiích, které vám můžou pomoci přijít na to, jaký produkt prodávat.
Objevil se na stránkách webu Shopify.
1. Velká prodejní nika - příslušenství
Zatímco na velkých výrobcích jako jsou televize, počítače apod. vydělají obchodníci kolem 5 - 10%, na příslušenství k nim to může být od 100 do několika set procent. Vezměte si příklad kolik stojí mobil a kolik stojí pouzdro na mobil. A zákazníci tak většinou, když kupují příslušenství, nekoukají na nějakou tu korunu. Když si zvolíte niku se spoustou příslušenství, můžete se těšit z vyšší marže a menší cenové vnímavosti nakupujících.
2. Zákazníci s vášní nebo problémem
Za své koníčky je ochotno mnoho lidí dát spoustu peněz. Například cyklisti, jsou ochotni do svých dvoukolových miláčků a jejich příslušenství nacpat neuvěřitelné peníze. Nedávno bylo v médiích, že někomu ukradli kolo za 100 tisíc. Nebo milovníci domácích mazlíčků jim kupují různé blbinky a ty nestojí také málo.
Když tedy nabídnete řešení nějakého takového "důležitého" problému, najdete nadšené zákazníky.
3. Nízké cenové rozpětí
U nás se toto rozpětí pohybuje v jiných číslech než v zahraničí (na Shopify uvádějí 100 - 200 dolarů). Tady to bývá často něco do dvou stovek. Když to je tak levné, tak to většinou člověk nepotřebuje předem konzultovat s odborníkem. Když ale kupuje ledničku nebo televizi za několik tisíc, tam už se většinou poradit chce.
Pokud tedy prodáváte něco za pár stovek, může to vygenerovat dostatečný profit a není potřeba kolem toho dělat žádný zákaznický servis.
4. Těžko lokálně dostupné
Když potřebujete třeba zahradní sekačku nebo hrábě, dojdete si do hobbymarketu nebo železářství, ale co když chcete třeba zařízení pro sledování zahrady nebo kouzelnické vybavení? Nejspíš to budete chtít koupit online. Pokud nějakou takovou niku najdete, máte šanci získat zákazníky, kteří to online hledají.
Ale předtím, než se do toho pustíte, musíte se ujistit, že je po tom opravdu poptávka.
5. Nízkoobrátkové zboží
Pokud se produkt musí pořád rychle obnovovat, inovovat, např. mobilní telefon, kdy dnes nový telefon je za měsíc už starý, budete ztrácet drahocený čas s věcmi, které budou brzy zastaralé. Při prodeji výrobků, které nezastarávají tak rychle, můžete investovat do informačně bohatých webových stránek, které vydrží dlouhou dobu, aniž byste je museli pořád měnit.
6. Spotřební zboží nebo výrobky na jedno použití (jednorázové)
Vracející se zákazníci jsou klíčoví pro jakýkoliv byznys a je mnohem jednodušší prodat něco stávajícímu zákazníkovi než novému. Jesliže máte produkt, který se musí pravidelně kupovat, a jste schopni udržet zákazníka spokojeného, jste na správné cestě k vytvoření profitabilního byznysu s periodickým příjmem.